Maiza's Pages

s3nYum t@k b3Rm@kn@ b@h@giA.....

0 comments

Assalammualaikum....lama dh x update blog ni..tak berkesempatan sebenarnya. Hari ni barulah ada masa & feel nk update. Tak nak bercerita tentang kesedihan. Tapi, hidup ni mestilah ada cerita sedihnya. If not, bukanlah asam garam kehidupan namanya. Saya tersenyum tak bermakna saya gembira. Most of the time gembira la, but sometime menyembunyikan duka lara yang bersarang dalam hati. Dugaan akan datang menguji takkan berhenti. Memang itulah ujian Allah terhadap makhluknya. Macam-macam dugaan...But, i have to be strong. No choice but to be strong...i-Allah....Tapi bila kita muhasabah diri, banyak kebaikan dan nikmat yang dah kita dapat dalam hidup ni. Cuma, manusia tak pernah rasa puas dengan apa yang mereka ada. Saya hanya insan yang lemah, but i'll try to be a better person for everyone. Cuma kadang-kadang kita tak mampu nak puaskan hati semua orang tambah-tambah lagi bila hati sendiri pun tersiksa. Jawapannya cuma Allah yang dapat membantu kita dalam apa jua situasi. Sejauh mana kita lupa pada Dia, Dia tetap beri peluang untuk kita kembali kepadaNya. Jadi, sesedih mana pun saya, saya akan berpegang teguh padaNya. Sesungguhnya jalan hidup saya Dia yang tentukan. Apa yang baik datangnya daripada DIA dan yang buruk datangnya daripada saya yang lemah ini...luahan ni sekadar untuk muhasabah diri di samping nasihat kepada rakan-rakan...ok guys, be balance alwezzzz...kamsahamnida....^^,

0 comments:

Post a Comment

2010 EQUILIBRIUM | Themes by raycreationsindia | Blogger Template by Blogger Template Place | supported by Blogger Tools