Maiza's Pages

Andai kecantikan itu segala-galanya.......

2 comments

Hmmm...lama dh rasanya x aktif kt blog ni..bcoz lately sgt sibuk...Topik yg nk diluahkan hari ni ialah berkaitan kecantikan, luaran @ dalaman yg lbh penting??.Rasanya luaran is more important kot...Aku dh brdepan dgn perkara ni lama. Mungkin org akan kata "kalau luar je ctk, dlm busuk, x guna"....Kenyataannya, org yg brkata begitu sebenarnya brbohong. Khususnya kaum Adam. xkn mereka nk pilih burung gagak kalau kt depan mata ada burung merak..fikir2kanlah...zaman sekarang, perempuan kalau x pndai masak tp ckup cantik=x apa, perempuan kaki kikis tp ckup cantik = x apa, perempuan gatal tp ckup cantik = x apa...tp, kalau perempuan tu baik, berbudi pekerti, alim, sabar, rajin tp x cantik, gemuk plak tu = x boleh...No, sdihnya bila memikirkan keadaan ni..itulah yg brlaku pd diri ini...sejak dr zaman sekolah lg..in the end, i survive with my own effort...x pyh nk brgantung pd insan bergelar Adam...n klu ada niat nk tnya, bila sy akan berkahwin, jawapannya:bila saya dh bertemu dgn insan yang boleh menyayangi saya seperti mana ibu saya sygkn saya, sggup brkorban mcm ibu saya, & sanggup terima segala kelemahan diri & memaafkan kesalahan saya. tak mengharapkan balasan. Barulah berbaloi kahwin dgn insan itu dan menyerahkan seluruh jiwa raga untuknya...selagi x bertemu, selagi cinta belum bertasbih, selagi itulah aku mungkin blm ditakdirkan untuk berkahwin...nway, jodoh pertemuan tu sebenarnya Allah yg tentukan. Aku redha....k la, rasanya smpai sini dlu...adios, be balance...n kamsahamnida....

2 comments:

  1. A*nY Says:

    betul la kak Mai,
    n biar lewat takpe...pedulikan la cakap orang..
    kalo stakat cari suami/boypren tangkap muat sebab nasedapkan hato orang lain je, baik xpayah..
    Kalo ada tapi menyakitkan hati, baik tak perlu la..Er, macam tu gak kawin, kawin bukan soal main-main..kita takkan dapat yang sempurna, tapi yang penting orang tu ikhlas nak hdup bersama kita selamaya...

  1. Maiza Akmar Says:

    TQ ats komen anda...hehehe..setuju!!!!

Post a Comment

2010 EQUILIBRIUM | Themes by raycreationsindia | Blogger Template by Blogger Template Place | supported by Blogger Tools